طراحی لبخند چیست؟

لبخند یکی از زیباترین جلوه های یک انسان است که بخش مهمی از احساسات فردی را انتقال می دهد. در میان انسان ها برخی افراد دارای لبخندی جذاب و دلنشین هستند. این لبخندها همگی یک هارمونی و هماهنگی خاصی دارند که از دید بیننده، مخفی نیست. استاندارد لبخند در این افراد رعایت شده و فاکتورهایی همچون طول دندان ها، فاصله آن ها و فرم لثه، به زیبایی تمام در کنار یکدیگر، قرار گرفته است.

طراحی لبخند

با این که هر نوعی از لبخند زیبا است اما همه لبخندها جذابیت لازم را ندارند طراحی لبخند برای افرادی که قوس لب هایشان برعکس و یا صاف هست، با انجام ارتودنسی و افزایش طول تاج دندان ها، انجام می گیرد با این روش ها می توان لبخند زیبایی را به چهره این افراد هدیه کرد.

اصلاح طرح لبخند

چندسالی است که واژه لبخند هالیوودی در میان افراد به ویژه جوانان جای باز کرده است اصلاح طرح لبخند، فرایندی است که در طی آن، یک لبخند بی نقص و دلنشین یا همان لبخند هالیوودی، بازسازی می شود برای طراحی لبخند باید اقداماتی نظیر، روکش کردن، بلچینگ دندان، استفاده از لمینت و تراشیدن لثه انجام شود اما پیش از هر چیزی باید ناهنجاری های دندانی رفع گردد.

نکات مهم پیش از طراحی لبخند

فردی که می خواهد طراحی لبخند انجام دهد، پیش از هر چیزی باید از سلامت لثه برخوردار باشد به ویژه اگر این افراد هنگام لبخند زدن، بخشی از بافت لثه هایشان مشخص باشد در صورتی که فرد نیاز به ارتودنسی داشته باشد، پیش از هر چیزی سلامت لثه وی مورد بررسی قرار می گیرد لثه ای سالم است که رنگ صورتی کمرنگ داشته باشد و بر روی استخوان فک، به خوبی چسبیده باشد.

مورد دیگری که قبل از طراحی لبخند به آن توجه می شود، ترمیم دندان ها است قبل از انجام هر نوع درمان زیبایی، باید، پوسیدگی های دندانی به طور کامل برطرف گردد.

آناتومی طراحی لبخند

دندان ها باید به گونه ای باشند که خط فرضی لب پایین، بر خط فرضی قوس دندانی فک بالا، منطبق باشد انحنای لب فوقانی نیز با انحنای دندان های فک بالا منطبق باشد هنگام لبخند زدن باید دندان های پیشین فک بالا، به طور کامل مشخص شوند اما نباید لثه پیدا شود و در آخر نیز انحنای دندان های فک بالا با انحنای لب پایین یکسان باشد اگر همه این موارد در یک لبخند وجود داشته باشد، این لبخند یک لبخند جذاب و کامل است.

روش های طراحی لبخند

تزریق ژل و بوتاکس، برای بزرگ تر کردن لب ها انجام می گیرد قوس لبخند نیز تا حدودی می تواند با کمک ژل های تزریقی، شکل بگیرد اما اصلی ترین راه برای ایجاد قوس لبخند انجام ارتودنسی و تغییرات فکی است. مرحله بعدی، سفید کردن دندان ها است . دندان ها با روش های گوناگونی سفید می شوند که یکی از بهترین آن ها، انجام لمینت های سرامیکی است لمینت ها روی دندان ها قرار می گیرند و رنگ دندان ها را چند درجه روشن تر می کنند روش دیگر سفید کردن دندان ها، استفاده از بلچینگ است در این روش، از یک ماده جاذب سفید کننده روی دندان ها استفاده می شود و در نهایت، دندان هایی سفید و درخشان، به وجود می آید.