متخصص ارتودنسی در تهران

متخصص ارتودنسی در تهران

متخصص ارتودنسی در تهران یا هر شهر دیگر به دلیل تسلط بر تمامی روش‌های درمان، می‌تواند طرح لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. او قادر است ناهنجاری‌های دندان را به بهترین شکل برطرف کند. سپس پوسیدگی دندان‌ها را نیز درمان کند. ارتودنتیست نه تنها خدمات ارتودنسی و درمان ناهنجاری دندان‌ را ارائه می‌دهد، بلکه قادر است وظایف یک دندانپزشک را نیز برعهده بگیرد.

متخصص ارتودنسی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟
از جمله مهم‌ترین خدماتی که توسط یک متخصص ارتودنسی ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

متخصص ارتودنسی در تهران
متخصص ارتودنسی در تهران
متخصص ارتودنسی در تهران

ارتودنسی ثابت برای دندان‌ها

در این روش متخصص اطراف دندان‌های بیمار باند یا نوار قرار می‌دهد. این‌ کار برای تکیه دادن دستگاه انجام می‌شود. براکت های ارتودنسی بر روی دندان‌های بیمار گذاشته می‌شود. سپس متخصص سیم قوس‌دار را از بین شیار‌های براکت‌ها عبور می‌دهد تا به باند متصل کند.  ارتودنتیست برای این‌که ریشه‌های دندان‌ها را واردار به حرکت کند، سیم‌های قوس‌دار را سفت می‌کند.
بعد از اینکه ریشه‌ی دندان حرکت کرد، این سیم‌ها شل می‌شود. به همین دلیل لازم است باز هم براکت ها تنظیم شود تا فرآیند درمان ادامه پیدا کند. این کار تا پایان درمان و مرتب شدن کامل دندان‌های بیمار ادامه دارد.

متخصص ارتودنسی در تهران
متخصص ارتودنسی در تهران

ارتودنسی متحرک در تهران

متخصص ارتودنسی برای درمان دندان‌ها با کمک روش متحرک، از براکت‌هایی استفاده می‌کند که بیمار می‌تواند هر زمان که بخواهد آن‌ها را از دهان خارج کند. این روش برای بیمارانی قابل استفاده است که میزان ناهنجاری دندان در آن‌ها کمتر است. البته بیمار باید هر چند وقت یکبار و طبق تعیین وقت قبلی به پزشک مراجعه کند تا براکت‌های متحرک برای او مجدداً ساخته شود. با نزدیک شدن دندان‌ها به‌هم، به براکت‌های جدید نیاز است.

ارتودنسی دیمون در تهران

یکی دیگر از روش‌هایی که متخصص ارتودنسی در تهران یا اکثر شهرهای ایران، برای درمان ناهنجاری‌های دندان استفاده می‌کند، سیستم دیمون است. برای این روش از براکت‌هایی استفاده می‌کند که به صورت کشویی هستند. این نوع درمان به تنظیم مجدد نیاز ندارد. زمانی که دندان‌های بیمار حرکت می‌کند، براکت‌ها نیز همزمان با آن ها به حرکت درمی‌آیند. به عبارت دیگر مکانیزم سیستم دیمون به شکلی است که به صورت خودکار عمل می‌کند.
در این نوع درمان ، بیمار درد کمتری را احساس می‌کند. همچنین به دلیل اینکه نیاز نیست به متخصص ارتودنسی در تهران مراجعه کند، درمان با آن راحت‌تر است. علاوه بر این، ظاهر براکت‌های دیمون نسبت به سایر براکت ها بهتر است و بیمار در مدت زمان کوتاه‌تری درمان می‌شود.

ارتودنسی نامرئی در تهران

ارتودنسی نامرئی
ارتودنسی نامرئی توسط متخصص ارتودنسی در تهران

یکی دیگر از روش‌های یک متخصص ارتودنسی در تهران یا سایر شهرها برای درمان ناهنجاری دندان، استفاده از ارتودنسی نامرئی است. برای این روش از براکت‌های شفاف و همرنگ دندان استفاده می‌شود. این براکت‌ها از جنس سرامیک یا کمپوزیت هستند. به دلیل همرنگ دندان بودن، زمانی که روی دندان قرار دارند، دیده نمی‌شوند.
متخصص برای اینکه بتواند اوایل دوره‌ی درمان ریشه‌ی دندان های بیمار را حرکت دهد، هر دو هفته یک‌بار بریس‌ها را تعویض می‌کند. البته گاهی اوقات هم بریس‌ها تعویض نمی‌شود. بلکه فقط تنظیم و سفت‌تر می‌شود تا به ریشه‌ی دندان فشار وارد کند.

ارتودنسی لینگوال

درمان لینگوال یکی دیگر از روش‌های درمانی است که ارتودنتیست در تهران برای آن از الاستیک، سیم قوس‌دار و براکت ارتودنسی استفاده می‌کند. این نوع براکت در پشت دندان‌های بیمار قرار می‌گیرد. به‌طوری که با زبان در تماس هستند. اگر چه این روش شکل زیباتری دارد، اما صحبت کردن و غذاخوردن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این روش درمانی اغلب برای کسانی استفاده می‌شود که طول مدت درمان آن‌ها کوتاه‌تر است.

ارتودنسی فانکشنال در تهران

ارتودنسی فانکشنال برای بیمارانی کاربرد دارد که فک بالای آن‌ها جلو آمده و فک پایین آنها عقب رفته است. در این روش از براکت‌های متحرک فانکشنال و ثابت استفاده می‌شود. پس از انجام ارتودنسی فانکشنال، ساختار صورت بیمار درمان می‌شود. هم‌چنین فک بالا و پایین باهم هماهنگ و برای دندان‌های نامرتب و روی هم رفته فضا ایجاد می‌شود.

بلیچینگ دندان

بعد از اتمام دوره‌ی درمان، دندان‌های بیمار به دلیل براکت‌ها کدر و بدرنگ می‌شود. تمیز کردن دندان‌ها در زمان طول درمان مشکل است. اما بعد از این‌که درمان تمام شد، پزشک براکت ها را برمی‌دارد و این بار نوبت به سفید کردن دندان‌ها می‌رسد. در این زمان پزشک متخصص با استفاده از ماده‌ی بلیچینگ دندان‌های بیمار را سفید می‌کند. در صورتی که دندان در طی درمان پوسیده شده باشد، پزشک آن را ترمیم می‌کند.

زیباسازی طرح لبخند

متخصص ارتودنسی در تهران
متخصص ارتودنسی در تهران

زیباسازی طرح لبخند زمانی انجام می‌شود که دندان‌های بیمار مرتب شده باشد. بعد از این مرحله متخصص برای زیباسازی ظاهر دندان‌ها می تواند از روکش‌های سرامیکی یا فلزی استفاده کند. لمینت دندان یکی از این روش‌هاست. به دلیل اینکه فاصله‌ی بین دندان‌ها به حد مناسب رسیده‌است، متخصص می تواند در مدت زمان کوتاه برای دندان‌ها قالب تهیه کرده و روکش بسازد.
از آنجا که دندان‌ها مرتب شده‌اند، تراش دندان‌های نامرتب و بیرون زده انجام نمی‌شود. بنابراین روکش کردن پس از درمان ، آسیب کمتری به دندان‌های بیمار وارد می‌کند.

اگر برای معاینه دندانهای خود و اطلاع از شرایط دهانی و دندانی فرزندتان نیاز با مشاوره با متخصص ارتونسی در تهران دارید. با دکتر سهیل سالاری از طریق اینستاگرام، وب سایت و یا شماره تلفن های زیر در تماس باشید.
02122390169
09032222001

صفحه اینستاگرام آقای دکتر سهیل سالاری و خانم دکتر شقایق لوح را فالو کنید و با ما همراه باشید