درمان با الاینر

درمان با الاينر چگونه است ؟ الاینرهای شفاف یکی از جدیدترین سیستم های ارتودنسی هستند که با استفاده مداوم آن ها می توان برهم ریختگی دندان ها را به طور کامل اصلاح کرد. درمان با الاینر را یک روش جدید ارتودنسی در نظر بگیرید. روشی که ایده آل بسیاری از افراد است چرا که مزیت های بسیاری دارد. در ادامه با الاینرها بیشتر آشنا خواهیم شد.

الاینر چیست و چگونه استفاده می شود؟

الاینرها پلاستیک های شفافی هستند که  بدون نیاز به براکت و سیم، در دهان قرار می گیرند و همچون ارتودنسی های دیگر، به اصلاح ناهنجاری های دندانی و برخی از ناهنجاری های فکی می پردازد برای ساخت الاینرها کمپانی کره ای eCligner با نرم افزارهای سه بعدی CAD / CAM، الاینرها را طراحی و تحلیل می کند سپس ظرف مدت سه هفته به دست متخصص ارتودنسی ارسال می کند ارتودنتسیت الاینرها را به بیمار می دهد و از وی می خواهد تا ویزیت بعدی، نکاتی را رعایت کند از آن جایی که الاینرها قابلیت خارج سازی توسط بیمار را دارند، بیمار باید طبق دستورات ارتودنتیست، تنها در زمان های خاص اقدام به خارج کردن الاینر از دهان خود کند.

روش درمان با الاينر

در روش درمان با الاينر ، ابتدا از دندان های بیمار قالب گرفته می شود و سپس به شرکت سازنده که معمولا شرکت های خارجی هستند، ارسال می شود قالب همراه با فتوگرافی و رادیولوژی های بیمار، به شرکت سازنده ارائه می شود تا شرکت سازنده الاینرها را بسازد تقریبا 50 تا 60 عدد الاینر ساخته می شود که هر کدام از آن ها با دقت بسیار بالا تهیه شده است هر الاینر مخصوص دوره خاصی است مثلا الاینر اولیه با الاینری که بعد از 4 ماه مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است هر سه هفته یک بار، الاینر جدیدی به بیمار داده می شود تا استفاده کند در نهایت بیمار با استفاده مداوم از الاینرها، به طور کامل، ناهنجاری های دندانی اش، برطرف می شود طول مدت درمان الاینر با ارتودنسی ثابت فلزی تفاوت چندانی ندارد و این درمان نیز یک تا سه سال به طول می انجامد.

مزایای درمان با الاينر

از مهمترین مزیت های درمان با الاينر، نامرئی بودن ارتودنسی است افرادی که تمایل ندارند از ارتودنسی ثابت فلزی استفاده کنند و به زیبایی دندان های خود در طی درمان اهمیت می دهند، درمان با الاینر برایشان یک درمان ایده آل است
این افراد می توانند در شرایط های خاصی همچون مراسم ها و جلسات اداری، الاینر را از دهان خود خارج کنند. از دیگر مزایای درمان با الاینر، به طراحی دیجیتال و سریع آن باید اشاره کرد پایان درمان با این روش قابل پیش بینی است و از طرفی، یک بار قالب گیری برای درمان چند ساله، کافی است.

معایب درمان با الاينر

درمان با الاينرها زمانی نتیجه مطلوبی دارد که بیمار همکاری لازم در استفاده از الاینرها را داشته باشد متاسفانه بسیاری از افراد در استفاده از الاینرها سستی می کنند و مدت زمان استفاده از این دستگاه را کاهش می دهند همین موضوع سبب طولانی تر شدن مدت درمان و عدم نتیجه گیری مناسب می شود.