دندانپزشک کودکان در تهران

دندانپزشک کودکان در تهران مناسب چه کسانی است ؟

کسانی که قصد دارند دندان‌های کودکانشان به نحو بهتری ترمیم و بازسازی شود معمولا برای درمان کودک خود به تهران مراجعه می کنند. هم‌چنین یک دندانپزشک در کلانشهری مانند تهران به دلیل برخورداری از تجهیزات و امکانات پیشرفته سلامت دهان، دندان و لثه‌ی کودک را تضمین می‌کند. به دلیل اهمیت و نقشی که سلامت دندان در زیبایی چهره و سلامت بدن (از جمله سیستم گوارش دارد) لازم است تا والدین در انتخاب متخصص دندانپزشکی کودکان بیشتر دقت داشته باشند.

با این اوصاف یک دندانپزشک کودکان در تهران به دلیل دسترسی تمامی تهرانی ها و دسترسی آسان‌تر هموطنان سایر شهرها می‌تواند یک انتخاب خوب برای حفظ سلامت دندان‌های دلبندان شما باشد. از جمله مراقبت‌هایی که توسط یک دندانپزشک انجام می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دندانپزشک کودکان در تهران

مشاوره به والدین برای حفظ سلامت دندان کودکان

یکی از رسالت‌های یک دندانپزشک ارائه مشاوره به والدین است. هم‌چنین در مطب دندانپزشکان سعی بر این است تا ارتباط سازنده‌ و مؤثری با کوکان برقرار شود. به هر حال کودک بیش از والدین در حفظ سلامت دهان و دندان خودش نقش دارد. والدین در اینجا می‌توانند نقش نظارتی داشته باشند. الزام و اجبار کودک به حفظ سلامت دندان می‌تواند باعث دلزدگی کودک شود.
دندانپزشک کودکان در تهران با دادن مشاوره به والدین سعی دارد تا نقش نظارتی آن ها را بر روی رعایت بهداشت دندان‌های کودک را پررنگ تر کند. یک کودک باید بیاموزد که ابتلا به بیماری دندان، لثه و دهان چه عواقبی را به دنبال دارد. بنابراین باید راه‌های پیشگیری از بیماری‌های لثه، دهان و دندان را بیاموزد. درباره این موضوع توصیه‌های زیادی از سوی دندانپزشکان تهران به والدین و کودکان مراجعه کننده می‌شود که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسواک زدن قبل از خواب شبانه و بعد از بیدار شدن هنگام صبحگاه توسط کودک
  • استفاده از دهانشویه (چند بار در ماه)
  • مصرف موادغذایی مفید از جمله لبنیات
  • خودداری از مصرف موادغذایی شیرین و حاوی گلوکز
  • خودداری از مصرف غذاهای داغ و نوشیدنی‌های به شدت سرد
  • استفاده از نخ دندان
  • خودداری از شکستن موادغذایی سخت مانند آبنبات، تنقلات
  • خودداری از مصرف بیش از حد مواد غذایی چسبنده مانند پفک
  • و …

یک دندانپزشک کودکان در تهران باید بتواند ارتباط دوستانه‌ای با کودک برقرار کند. بعد از آن است که او به دندانپزشک خود اعتماد کرده و به توصیه‌های او جامه عمل می‌پوشاند.

دندانپزشک کودکان در تهران و لبخند زیبای کودکان

یک دندانپزشک کودکان در تهران با روش‌های مختلف درمانی و پیشگیری از ابتلا به بیماری می‌تواند لبخند زیبا را به کودک دلبند شما هدیه دهد. به هر حال یک متخصص دندانپزشک قادر است با معاینات دندانپزشکی نوع عارضه و بیماری دندان و لثه‌ی کودک را تشخیص دهد. در صورتی که دندان‌های کودک شکسته شده باشند، با روش‌های ترمیم آن‌ها را درمان می‌کند. برای مثال یک دندانپزشک قادر است با کمک بهترین مواد اولیه دندان‌های شکسته‌ی کودک را بازسازی کند.
هم‌چنین اگر دو فک (بالا و پایین) با یکدیگر متناسب نباشند و یا بر روی هم قرار نگیرند، متخصص دندانپزشک برای درمان از روش جراحی استفاده می‌کند. به هر حال در مطب او تمامی دستگاه ها و تجهیزات برای جراحی فک کودک فراهم است.

فلوراید درمانی برای حفظ مینای دندان

یکی از مسئولیت‌های دندانپزشک حفظ استحکام دندان‌های کودکان است. فلوراید ماده‌ای است که در تقویت مینای دندان تاثیر زیادی دارد و باعث سخت‌تر شدن دندان مقابل پوسیدگی می‌شود. اگر چه داخل آب آشامیدنی سالم، دهانشویه و خمیردندان‌ها مقدار کمی فلوراید وجود دارد، اما برای حفظ سلامت دندان‌های کودکان کافی نیست. زیرا دندان‌های کودکان بیشتر از دندان‌های بزرگسالان به مراقبت نیاز دارد. آنها نسبت به دندان‌های خود بی‌توجه هستند که همین موضوع نقش دندانپزشک را پررنگ‌تر می‌کند.
دندانپزشک برای حفظ مینای دندان کودک از روش فلوراید درمانی استفاده می‌کند. این روش درمانی برای کودکانی استفاده می‌شود که دندان‌های ضعیف دارند و یا به دلیل مصرف برخی از داروها، احتمال می‌رود که در آینده به مشکلات دندان مبتلا شوند.

انجام درمان‌های دندانپزشکی با گاز خنده

دندانپزشک کودکان در تهران هنگام انجام درمان‌های دندانپزشکی از مواد بیهوش کننده‌ی خاصی استفاده می‌کند. به دلیل اینکه کودکان هنگام ترمیم یا درمان دندان و لثه بی‌قراری می‌کنند و نسبت به بزرگسالان، استرس و فشار روانی بیشتری به آن‌ها وارد می‌شود، یک دندانپزشک متخصص باید از مواد بیهوشی خاصی برای آن‌ها استفاده کند.
نیتروز اکساید یک گاز آرام‌بخش و بدون بیهوشی است. با تزریق این ماده استرس و اضطراب کودک از بین می‌رود. به همین دلیل دندانپزشک بدون دغدغه به فرآیند پروسه‌ی درمان می‌پردازد. این گاز بهترین ماده‌ی بیهوشی است که اکثر مطب‌های دندانپزشکی در تهران استفاده می‌کنند. از جمله ویژگی‌های گاز نیروز اکساید می‌تواند به تاثیرگذاری سریع، برگشت‌پذیری و غیرآلرژی‌زا بودن اشاره کرد. دندانپزشک کودکان در تهران براساس سن کودک می‌تواند غلظت این ماده را تعیین کند. زمانی که دندانپزشک مشغول درمان دندان‌های کودک است، هوشیاری کودک حفظ می‌شود اما هیچ دردی را احساس نمی‌کند.

داشتن حسن اخلاق

دندانپزشک کودکان در تهران

داشتن اخلاق خوب و صبر و حوصله برای یک دندانپزشک ضرورت دارد. او قرار است با تعداد زیادی کودک سرو کار داشته باشد. بچه ها نسبت به بزرگسالان حرف شنوی ندارند و از سوی دیگر هنگام درمان سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. برخی از آن‌ها مانع از انجام پروسه‌ی درمان به شکل صحیح می شوند. اگر دندانپزشک حوصله و صبر زیادی نداشته باشد و کودک هم حین درمان بی‌تابی کند، پروسه‌ی درمان را به نحو احسن انجام نمی‌دهد.
از سوی دیگر رفتار نیکوی یک دندانپزشک خوب با کودکان باعث آرام‌تر کردن آن‌ها می شود. اگر که دندانپزشک بخواهد با کودکان به تندی برخورد کند، باعث ایجاد ترس و وحشت در او می شود. مطمئنا درمان یک کودک که به شدت ترسیده است، به خوبی انجام نمی‌شود. بچه های لجباز هم در مقابل رفتار تند دندانپزشک کودک واکنش‌های سخت‌تری از خود نشان می دهند. بنابراین یک دندانپزشک کودکان باید به همه‌ی این موارد مسلط باشد و بی‌قراری های کودکان را با ملایمت پاسخ دهد.

در صفحه اینستاگرام همراه ما باشید